Administratiekantoor Hillegom

De voordelen van het inschakelen van een administratiekantoor

Het op een goede manier bijhouden van de boekhouding is bepaald niet aan alle ondernemers in Hillegom besteed. Integendeel, veel starters zien het als noodzakelijk kwaad, als tijdrovend en bovendien ontberen ze de kennis om een deugdelijke administratie te voeren. En dat terwijl het goed bijhouden van de administratie – zeker voor starters- van eminent belang is. Uitbesteden is daarom een meer dan prima optie. Toegegeven, het kost geld, maar de investering verdient zichzelf terug.

hgo_fcz8635-corine-zijerveld-fotografiec2018-010-bewerkt

Financiële administratie

Het bijhouden van de financiële administratie doe je niet zo even. Zo stelt de Belastingdienst bijvoorbeeld eisen aan de bedrijfsadministratie en geldt er een verplichting om zaken als facturen, urenregistratie, bankafschriften en bonnetjes goed te bewaren. Voorts geldt een bewaarplicht van zeven jaar en voor bepaalde bescheiden zelfs tien jaar. Als startende ondernemer, of beter: in het geval van een eenmanszaak, ben je dan weliswaar niet verplicht een jaarrekening op stellen, wél zal aangifte inkomstenbelasting gedaan moeten worden. Belasting speelt een belangrijke rol, zeker als het starters betreft. Wat betreft de belasting liggen er in de beginperiode vaak een aantal voordelen voor het grijpen, voordelen waar een expert u zeker op zal wijzen.

Salarisadministratie

Wie alles – dus ook bijvoorbeeld de salarisadministratie – gewoon perfect in orde wil hebben, die doet er verstandig aan om de boekhouding uit te besteden aan een administratiekantoor in Hillegom. Het kost geld, maar het scheelt kostbare tijd. Bovendien bent u als starter verzekerd van het feit dat u profiteert van maximale belastingvoordelen en heb je een administratie die altijd up-to-date en inzichtelijk is. De tijd die u als ondernemer bespaart, kunt u besteden aan uw zaak. Daarnaast betekent uitbesteden aan een betrokken specialist dat u zelf niet hoeft te beschikken over kennis op fiscaal vlak en ook de complexe belastingregels niet uit uw hoofd hoeft te kennen. Voor de duidelijkheid: zakelijke aangifte doen is behoorlijk lastiger dan particulier aangifte doen, als vrijwel alles al is ingevuld. Bij ondernemers werkt het anders en is het doen van belastingaangifte iets waaraan zorg, aandacht en tijd besteed moet worden. Het inschakelen van een administratiekantoor kost u als ondernemer geld. Omdat dit echter zakelijke kosten zijn, zijn deze kosten dus aftrekbaar. U kunt als starter ook kiezen voor het deels uitbesteden van de werkzaamheden. Ondernemers die vooraf zelf al enig voorwerk doen, zijn goedkoper uit bij de boekhouder.

Belastingaangifte

Wil je profiteren van maximale belastingvoordelen dan dien je als ondernemer de administratie goed bij te houden, een administratie met alle gegevens over je onderneming. Niet volledig of te laat indienen betekent vaak fikse en onherroepelijke boetes. En die wil je zeker als startende ondernemer niet. Behalve vanwege de eis van de Belastingdienst, biedt een geordende administratie ook voor jezelf een helder beeld van waar je staat als ondernemer. Wat loopt goed en waar moet je eventueel extra aandacht aan gaan schenken? Een goed gevoerde administratie helpt je om doelen bij te stellen of om in te grijpen. Uw boekhouder zal in alle gevallen uw belangen zo goed mogelijk behartigen en uiteraard blijft u altijd betrokken bij de gang van zaken.

hgo_fcz8638-corine-zijerveld-fotografiec2018-011-bewerkt

Benieuwd wat HGO voor u kan betekenen?

Neem gerust telefonisch contact met ons op of via het contactformulier.